Recensioner, recensioner, recensioner...

Gamecube spel

Gamecube Spel - Senaste recensionerna
Baten Kaitos, Geist, James Bond 007: NightFire, Resident Evil, Super Mario Sunshine Se senaste recensionerna

Monolith Soft Baten Kaitos

Level 7
  • Slutsats: Väldigt vacker för det mesta även om fantasin och färgrikedomen ibland kan gå till överdrift. Det skulle dock inte skada med fler filmsekvenser då de som finns är våldsamt snygga. Pendlar rejält. Det är snyggt, men ljudet är kasst. Striderna är roliga, men kan ibland bli frustrerande om man har otur med korten. Det är ingen större risk att man går vilse, men det finns inte mycket utrymme för eget utforskande.
  • Fördelar: Snyggt, Lyfter ordentligt efter någon timme, Kortsystemet, De taktiska och aktiva striderna, Fantasifullt
  • Nackdelar: Seg inledning, Kan bara levla upp på speciella platser, Lite väl linjärt, Rösterna, Ofta usel dialog, Ljudeffekterna, För lite att köpa för pengar
  • Läs hela recensionen

n-Space Geist

Gamereactor
  • Slutsats: För att vara riktigt ärlig har N-Space en rätt medioker meritlista att visa upp. Med lir som Danger Girl, Duke Nukem: Time to Kill och en hel del Mary-Kate och Ashley Olsen-spel har de inte lyckats med att få tillhöra gräddan av sin arbetskår. Det gamla utnötta ordspråket lyder dock som bekant "friskt vågat, hälften vunnet", vilket spelstudion verkar ha tagit fasta på i och med spelet Geist. Ibland ska man inte ta ordspråk så bokstavligt.
  • Fördelar: Kul idé med att inta människor och andra ting
  • Nackdelar: Trist genomförande som blir ytterst repetitivt
  • Läs hela recensionen

Eurocom James Bond 007: NightFire

Level 7
  • Slutsats: Lite sämre i fordons- och rälsskjutardelarna, men över lag mycket bra. Detaljerad och innehållsrik med verklighetstrogna rörelser. PS2-versionen något ojämn bilduppdatering. Med snygg grafik, alternativa vägar, en del tuffa vapen och uppfinningar och välvarierade miljöer och uppgifter så ger NightFire en riktigt bra Bond-känsla. Uppdragsdelen är lite väl kort. De flesta kommer klara det på runt tio timmar.
  • Fördelar: Snyggt, Roliga och varierade uppdrag, Alternativa vägar, Bond-trick att hitta på banorna, Flerspelarläge, Filmsekvenserna håller hög klass, Går att spela helt på svenska förutom talet, Snygga menyer
  • Nackdelar: Kort, Vissa problem med kollisionsdetekteringen, Lite väl töntiga Bond-kommentarer, Lyckas inte riktigt få den där glimten i ögat som filmerna har, Var är Halle Berry?
  • Läs hela recensionen

Resident Evil

Level 7
  • Slutsats: Det snyggaste spelet jag hittills har spelat. De förrenderade bakgrunderna, ljussättningen, karaktärerna är så nära perfektion man kan komma idag. Jag ger grafiken den stora tummen upp. Samma otroligt sköna stämning som Capcom hade i originalet fast lite läskigare i och med den realistiska grafiken. Med tre svårighetsgrader, två spelbara karaktärer och, enligt uppgifter, uppåt tio alternativa slut så har man att göra ett tag.
  • Fördelar: Utomordentligt bra grafik, Oerhört stämningsfullt, Nya rum, gåtor och monster
  • Nackdelar: Åldrig spelkontroll, Minimala men irriterande laddningstider vid kamerabyte
  • Läs hela recensionen

Super Mario Sunshine

Level 7
  • Slutsats: Är egentligen perfekt för ändamålet; tydlig, snabb, långt synfält, färgglad och med mycket nostalgitrippar. Det är bara jag som personligen inte är speciellt förtjust i stilen. Styrningen är i det närmaste perfekt med kameran som enda större problemhärd. Bandesignen är finurlig, det finns mängder av variation i minispel och uppgifter, grafiken är typisk för ett Mariospel och du kommer med all sannolikhet bli fast besluten att hitta varenda shine i spelet.
  • Fördelar: Stort, Roligt, Vattenkanonen, Alla hemligheter, Alla välvarierade minispel, Bosstriderna, Kontrollen, Rörelseschemat
  • Nackdelar: Musiken blir tjatig efter en stund, Kameran fastnar i miljöerna ibland
  • Läs hela recensionen