Recensioner, recensioner, recensioner...

PC Spel

PC-spel - Senaste recensionerna
The Sims 2, The Sims 3 Destination Världen, Amnesia: The Dark Descent, Mafia, Recension: Spelunky Se senaste recensionerna

Maxis The Sims 2

Level 7
  • Slutsats: Det bästa är egentligen alla ansiktsuttryck man kan få fram. Det ser riktigt levande ut och man ser tydligt på simmarna hur de mår. Animationerna är roliga och det händer ganska ofta att man skrattar till över hur sjukt det kan bli i spelet. Det är till stor del grafikens förtjänst. Dock är det fortfarande totalt öde utanför ens tomt vilket jag tycker är svagt. Varierar kraftigt.
  • Fördelar: Humoristiskt, Enormt stort, Varierat, Imponerande livssimulator, Många intressanta situationer kommer uppstå, Det går att skapa stor dramatik, Alla kan spela på ett eget sätt
  • Nackdelar: Kan bli tjatigt, Stressigt om man har en stor familj, Långa laddningstider om man lämnar sitt hus, Tiden går för fort, Musiken blir snabbt tjatig, Större valmöjligheter i interaktionen skulle inte skada, Inte mycket föremål i början, Betydligt mindre än The Sims + alla expansioner, Simmarna är fortfarande väldigt beroende av spelarens order
  • Läs hela recensionen

The Sims 3 Destination Världen

Level 7
  • Slutsats: Den första expansionen till The Sims 3 bjuder på trevliga överraskningar i form av uppdrag vilket tillför serien en helt ny dimension. Simmarna kan nu resa till Kina, Egypten och Frankrike för att utforska sina äventyrliga sidor i både gravar och ruiner. Det är härligt att se Sims-serien ta ett steg i en helt ny riktning där innehåll verkligen premieras framför vardagsbestyr och fortsätter EA så här kommer det, trots en del kameraproblem och irriterande laddningstider,...
  • Fördelar: Miljöerna, Äventyren/uppdragen, Expansionens livslängd
  • Nackdelar: Kameran, Laddningstiderna
  • Läs hela recensionen

Amnesia: The Dark Descent

Level 7
  • Slutsats: I slutändan är Amnesia: The Dark Descent ett imponerande verk av fem mycket ambitiösa kreatörer. Vill man ha ett skräckspel som är befriat från action och helt inriktat på stämning och fasor, så är detta ett självklart val. Även om slutet av berättelsen är lite tamt, så är resan dit så pass bra att det går att förlåta. Variationen på fiender kunde också ha varit bättre, men oftast återanvänds de på fiffiga sätt som bryter mönstret.
  • Fördelar: Stämningen, Ljudet, Spelmekaniken kring ljus, Otäckt på riktigt
  • Nackdelar: Man kan inte plocka med sig ljusstakar, För lite variation på fiender, Något tamt slut
  • Läs hela recensionen

Talonsoft Mafia

Level 7
  • Slutsats: Väldigt detaljerad och skarp grafik. Här finns inga klagomål direkt, mer än att min dator har problem. Mellansekvenserna är mycket bra gjorda och människors ansikten känns levande tack vare bra mun- och ögonrörelse. Maffiakänslan i spelet finns verkligen och handlingen är mycket bra. Ljudet fungerar bra och 30-tals-musiken likaså. Även kontrollen är utarbetad då många knappar kan användas, men i denna kategori ligger GTA3 snäppet före.
  • Fördelar: Stämningen, Riktig maffiakänsla, Ljudet
  • Nackdelar: Inte lika fritt som i GTA3, Långa transportsträckor i staden i några uppdrag
  • Läs hela recensionen

Spelunky

se.ign.com
  • Slutsats: Spelunky är inte för alla. Den otroligt höga svårighetsgraden bör skrämma bort lika många som det lockar till sig. Med en otrolig charm balanserar Spelunky på gränsen mellan att vara pinsamt svårt och att hela tiden ge nog belöning för att man ska vilja fortsätta. Även om belöningen enbart sitter i ditt huvud.
  • Läs hela recensionen
Stäng

Begränsa sökningen(5834 träffar)