Recensioner, recensioner, recensioner...

Xbox Spel

Xbox Spel - Senaste recensionerna
Toca Race Driver 3, Metal Slug 3, Pariah, Metal Slug 3, Oddworld: Stranger's Wrath Se senaste recensionerna

Toca Race Driver 3

Level 7
  • Slutsats: Snyggt utan att glänsa som ett Burnout Revenge eller ett Gran Turismo 4. Bilarna är omsorgsfullt snidade och grafiken skapar rätt känsla av seriositet. Helrätt och ambitiös racing i sina bästa stunder med spännande bilar på utmanande banor. Tyngd, dieseldoft och tjutande däck. Men lika trist blir det med truck racing eller någon obskyr off road-klass som verkar ha plockats från Eurosports B-tablå en trist tisdag. För den ambitiöse kan det räcka till… Toca 4.
  • Fördelar: Det stora utbudet, Skön fysik med tyngd i körkänslan, Bra AI som tampas om utrymmet, Enkelt att komma in i, Ljudet!, Varaktigt
  • Nackdelar: Det stora utbudet, Ingen tung simulator, Truck racing, Lite blek inramning runt tävlingarna
  • Läs hela recensionen

SNK Playmore Metal Slug 3

Gamereactor
  • Slutsats: Den klassiska plattformsskjutaren har praktiskt taget dött ut sedan förstapersonsskjutarna gjorde sitt intåg på marknaden. Spel som Neo Contra och Metal Slug 3 tillhör de sista tappra försvararna av en genre som en gång dominerade spellistorna. Därmed inte sagt att Metal Slug 3 känns gammalt på något sätt. Visst, grafiken är lågupplöst då det trots allt rör sig om en konvertering från den femton år gamla Neo-Geo-hårdvaran.
  • Fördelar: Snyggt, bra kontroll, utmanande, kul tvåspelarläge
  • Nackdelar: Oförlåtande och lite väl kort
  • Läs hela recensionen

Digital Extremes Pariah

Gamereactor
  • Slutsats: Jack Mason har en dålig dag, en riktigt dålig dag. Hans rymdskyttel har just blivit nedskjuten, han är strandsatt på en planet som används för att förvara livstidsdömda skurkar. Pariah utspelar sig år 2520 och Jorden har förvandlats till en livlös, maskinell plats, en fängelseplanet för universums mest våldsamma brottslingar. Jack saknar vapen, erfarenhet och militär träning.
  • Fördelar: Stabil map-editor, välskriven handling, uppgraderingsbara vapen
  • Nackdelar: Stel spelkontroll, ultralinjärt upplägg, fantasilös design
  • Läs hela recensionen

Microsoft Metal Slug 3

Hype

Oddworld Inhabitants Oddworld: Stranger's Wrath

Gamereactor
  • Slutsats: Jag är en stor Oddworld-fan. Jag älskade de två första spelen i Lorne Lannings ambitiösa spelserie och har i snart tio år beundrat teamets sanslöst begåvade designers och tecknare för deras fantastiska känsla för karaktärsdesign. Oddworld: Abe's Oddysee och Oddworld: Abe's Exoddus var två rent spelmekaniskt enkla spel som levde på sanslöst välgjord design, underbart avvägd svårighetsgrad, ett roligt och innovativt kommunikationssystem och urskön atmosfär.
  • Fördelar: Originell design, läcker atmosfär, bra humor
  • Nackdelar: Linjärt upplägg, tråkiga vapen, enformiga uppdrag
  • Läs hela recensionen